Anmäld

Skynda iväg
Hämta folk 
Lastar in 3 bagar o 3 vagnar
Tjattrar i bilen de 2 milen till banan
När vi är framme undrar jag var min hund är
Marie tittar på mig
och i och med att hon hör extremt dåligt 
upprepar jag frågan o 
frågar om hon är kvar i bilen eller på parkeringen.
Den blicken hon ger mig
säger mig att hon har ingen aning 
Jonny säger att hon är nog kvar på hans tomt
Tur att det inte fanns fartkameror efter vägen 
Och tacksam över den som överförde mina tankar
till Decibell:
Stanna där du är!
 
När jag svänger in på gatan
sitter Decibell där
bredvid en äldre dam 
Decibell tittar mot Jonnys uppfart
Och tanten tittar upp för gatan o ner igen. 
Jag parkerar bilen o min hund är glad att se mig
Damen fattar inte varifrån hon kom och
hon har aldrig sett henne förut
Damen var dock brydd över att 
en främmande hund 
rusat mot henne på hennes egen bro. 
Jag tackade
Tog min hund o drog
Två minuter innan tee-time var vi på plats
Och vi var oskiljbara under hela rundan
Tror Bris hade fått en anmälan om hon varit mitt barn.
Förlåt💚
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0