Trosor

Efter det att alla kartonger av NewBody-trosorna kasserats
måste jag börja titta över andra trosalternativ
Efter lite efterforskning får jag veta att det är KappAhl som gäller för trosinköp
Jag provar två snygga par.
Det visar sig att de är gjorda av nylon, typ,
Nylon närmast min hud gör att jag åmar mig som en kissnödig orm
tills jag tar av mig dem.
Får fortsätta att nöta på gammtrosorna.
Nästa gång läsar jag på "innehållsförteckningen"
Konstaterar att det måste vara mest bomull i tyget. 
Blir nöjd med material och inköp.
 
Tar med dem på min jobbresa
Sista dagen tar jag på mig ett par.
De är praktiska då inte har någon "kant",
och jag ska sitta mycket under dagen.
När jag ska skynda mig på toaletten
för att hinna till ett examinationstillfälle
drar jag upp trosorna och 
precis då upptäcker jag att sömmen lossnar i sidan
och trosorna sitter fast i andra sidan och i grenen
Vad ska jag göra?
Tiden är knapp, 
nya, hela trosor finns i en kall parkerad bil 
långt utanför den vanliga skolparkeringen.
Försiktigt drar jag upp trosorna,
håller ihop den lossnade sidan
drar på mig byxorna över.
Grenen är ju i alla fall på plats. 
Just då är jag nöjd över att jag dragit stetchjeansen över strumpbyxorna,
när kjolen var ett för kyligt alternativ att traska runt i.
 
Jag får tänka,
om cirka 11 timmar är jag hemma i Örnsköldsvik
Hoppas grenen håller ........ och det gjorde den..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0