Hundtrim

Under mina 12 år som hundägare till Decibell
har jag ALDRIG lämnat in henne för att klippas, badas och trimmas.
Varannan vecka i 12 år har jag gjort det själv
Nu har Decibell lessnat!
För oss blir det mer en svettig brottningsmatch 
än en mysig spakväll.
 
Men nu hade jag bestämt mig
Hon ska få skötas om av Lotta på Zoologiska!
 
När jag står där och Lotta frågar hur jag vill ha det,
berättar jag hur jag tänkt mig
- Du vill inte att jag rakar henne, undrar Lotta
Jag känner att jag gapar
jag har aldrig tänkt tanken
Hon fortsätter:
- Alltså det blir inte lika kort som på nosen, det blir 13 mm.
Jag får upp mobilen och tänker ringa min man,
men 
NÄ Ulrika, det är din hund!
I 12 år har du gjort detta varannan vecka,
jag kan inte längre klappa min egen hund 
utan att fastna i en tova och
hon svettas på sommaren
-Raka henne! 
-Är du säker? säger Lotta. Vad kommer husse att säga?
-Det är min hund!
Shit jag känner mig som en vuxen kvinna när jag tar beslutet
 
Bild före
 
Bild efter
 
Husse kom hem,
han fick en chock.
Jag uppmanade honom att klappa henne
- Hon är mjuk som sammet! är hans chockade kommentar
 
Jag kan klappa henne utan att få ångest över att alla tovor
Hon får vara kortklippt över sommaren
Håret växer ut
Vi kommer inte att bråka på ett långt tal
I love it!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0