Kontroll

-MEN du ska ju ha sådan kontroll minst tre månader innan! Min man är upprörd
Jag tittar på honom förvånat och fattar vad han säger.
Ja, jag vill ha ordning och reda och planera
Varför?
Jo, för att hinna med, för att kunna säga nej, för att orka
 
Det som utlöste min mans upprördhet,
var att vi är sex quinnor som preliminärt planerat att åka till Stockholm 
första helgen i maj.
När första helgen i april börjar närma sig,
är min planeringshjärna igång.
Hur blev det?
Vad ska vi göra?
Var ska vi bo?
När åker vi? Behöver jag ta ut semester.....?
Hur kommer vi till Stockholm?
Hur ser det ut för alla?
 
Jag slänger ut frågan till quinno-gruppen på Messenger.
Intresset är lågt
Så då säger jag rakt ut,
hur är engagemanget?
 
Intresset är svalt
Vi skjuter på resan
Jag får en helg hemma med att planera tavelutställning
och jag ska ju på Kjell Enhager,
måndagen efter första helgen i maj. 
Nu blir jag lugn
nu är något bestämt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0