+15 veckor

110 dagar utan alkohol
Jag får ta ETT glas bubbel med "tjejerna"
Jag tillåter mig själv att smaka ett par klunkar vin till maten
OM jag nu känner för det, 
men det är inte ofta
Jag dricker alkoholfri öl
 
Hur går det då?
Helt fantastiskt!
 
Jag mår bra
Jag sover bra
Jag känner mig lugnare
Jag känner mer
Jag tar vara på alla dagar
Jag får mer tid
Jag är nu bara trött efter en fest,
inte liksom trött av sömnbrist
och trött av att kroppen gör sig av med alkoholen.
Jag har fått en mindre mage
 
Det  är också första gången som jag har ett alkoholupphåll och 
inte känner mig påhoppa.
Många har till och med sagt:
- Det skulle jag också behöva göra, för det blir vin varje helg
-Varför sade du inte åt mig, jag hade också velat bryta mönster!
- OK, vi har hört så vi har köpt alkoholfritt till dig 
DET är omtanke <3
 
Men nu kommer sommaren och 
alla mysiga sommarkvällar ute med ett glas i handen
MEN vänta nu!
Jag uppskattar ju det alkoholfria och
det kan ju också hällas i glas vid mingel
Taaa Daaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0