O uppskattad present

Mannen sitter framför mig på kontoret. 
Han strösslar med superlativ om hur bäst jag är.
Jag försöker med ord som äsch,  det är mitt jobb och så vidare. Han bugar sig o så rätar han på ryggen, ler med hela kroppen, slår ut med armarna o fullkomligt strålar:
- Jag vet hur jag ska visa min uppskattning!
Jag är nu också lite uppfylld av situationen.
....änner att lite är en underdrift. ...
- Jag ska ge din man en afrikansk fru!!!
Han är överlycklig.
Här någonstans känner jag att våra sinnesstämningar helt plötsligt går i sär.
Jag förstår inte logiken.
Jag gör ett bra jobb o
min man ska få en relation och JAG 
ska straffas.
Hur gick det till?
- Du vet väl att man bara få ha EN fru i Sverige, svarar jag överförmyndat.
- Men du, en svensk fru här o en i Afrika, vad gör väl det, säger han o ler.....
Vi är olika o jag har fördomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0