Värk och arg

Osteopaten förklarar för mig att hon nu bara ska få till korsbenet
så ska jag vara färdig för denna gång.
Jag ligger där och tänker på var korsbenet sitter,
vet på ett ungefär.
När jag kliver upp frågar jag och
Åsa visar var det sitter.
Blir jag lite fundersam.
Jag frågar då henne var sl-lederna sitter
(Läs mer på denna sida, om du vill)
för det har jag alltid fått höra från sjukvården
att jag har fel på sl-lederna.
De har inte korrigerats för att:
  • jag nyss fått barn
  • jag har för mycket hormoner just nu
  • bla, bla..........
Sl-lederna sitter runt korsbenet och
de kan göra ont om de liksom ruckas 2-4 grader.
Alltså sedan
i alla fall 1995 på hösten,
har sjukvården röntgat min ländrygg och
konstaterat att jag har fel på sl-lederna.
När jag då går till en osteopat som lägger korsbenet till rätta
då blir jag som en ny människa
och graderna på sl-lederna blir mer rätt.
Nu är det ju så att jag har ju gått med detta i 20 år
med sl-leder som varit någon grad fel,
för det har ju alla konstaterat,
så någon kvick fix av att korsbenet nu ska ligga kvar,
är det ju inte.
 
Nu börjar ju min omprogrammering av kroppen.
  • tänka på hur jag går
  • tänka på hur jag står
  • tänka på att träna rätt
  • tänka på att andas rätt
  • tänka hela jävla tiden...
Tur att Åsa-osteopat finns kvar
Tur att Marcus-PT finns för rehab
Tur att jag inte är långsur..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0