Nedstämd

Alltid när jag varit borta på semester 
kommer jag hem och blir nedstämd,
deprimerad 
Den grå vardagen slår mig i ansiktet o 
alla måsten ligger som en röd matta 
i vardagen. 
Stackars bloggen blir lidande.
För först måste alla möten bokas in
typ läkare, mammografi, hjärtat, osteopat, sjukgymnast 
får två kallelser från landstinget två olika uppdrag o 
det blir samma dag o tid. Vad är oddsen för det när det finns 365 dagar att välja på?
Sedan måste tvättstugan bokas,
handla, fixa, trixa, 
hunden o mor ska badas,
har mor o hund mat så de klarar sig?
Mitt i allt vill vi träffa vänner, 
tänka på vad vi vill med januari 
Reflektera över resan vi varit på.
Men vi är bara trötta o 
vilsna i grå-vardagen med måsten o rutiner 
o ett köksavlopp som slutar att fungera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0