Auf Wiedersehen

..............på återseende!
 
Jag har beslutat mig för att ta ett upphåll i bloggandet.
Just nu är det inte kul att skriva.
Det beror på att jag känner mig begränsad i mitt val av ämnen.
 
När jag började blogga,
var det på uppmaning av mina barn.
De tyckte att jag skrev alldeles för mycket på FB.
Dottern gjorde i ordning bloggen åt mig och
jag älskade att skriva och komma med små
i mina ögon
tänkvärda funderingar.
Jag älskar också att fotografera,
och här kunde jag lägga upp mina bilder ur min vardag,
för att kunna förmedla till dem i min närhet.
 
Men nu känner jag att jag blir begränsad
för det har dykt upp så många "oskrivna regler"
som jag inte känner att jag längre håller koll på.
Feedback som jag får,
som ifrågasätter mitt val av ämne
eller val av foton jag publicerar.
 
När jag nu är mer fokuserad på:
  • kan jag skriva så här?
  • kan någon ta illa upp?
  • undrar om jag kan lägga upp denna bild?
  • skriver jag så att det känns anonymt?
  • har jag fått godkännande om att lägga upp denna bild?
  • rättstavat eller ska jag gå igenom en gång till?
  • meningsbyggnaden?
  • stilen?
...........så är det inte längre kul.
 
I mitt daglig jobb måste jag vara politiskt korrekt och
jag får inte göra fel.
När nu bloggen inte längre är mitt andrum i skrivandet,
så då säger jag på återseende och
håller upp ett tag
eller för alltid,
vad vet jag.
 
Nu blir det papper och penna,
kanske en dagbok eller
en poesibok att samla mina tankar i.
En bok som får ligga i min låda och
kanske bränns upp en dag så att inte min omvärld behöver se den.
Kanske det blir papperkopior
av mina foton
som ramas in och säljs
eller får vara kvar i min lilla värld.
 
Jag vill också tacka alla som har gillat min blogg.
Tror att en del också inte vill tala om att de läser bloggen,
för att det känns som om de kliver in i min privata sfär
och de får en känsla av att de är på förbjuden mark.
Då ska ni veta att det jag skriver,
kan jag stå för och
det allra mest privata skriver jag inte om.
Jag är väl medveten om
att vem som helst i hela världen
kan gå in på denna sida och läsa.
 
Det jag har skrivit på bloggen,
är faktiskt ämnen jag gått och grunnat på ett tag.
Jag ser rubriker och meningar i mitt huvud,
som sedan fått ta plats på bloggen.
För jag älskar att skriva och
jag älskar att "skriva på ett tangentbord"
Kanske jag skulle bli sekreterare...
Nu får det vila ett tag,
tack alla som följt mig och......
 
 
Auf Wiedersehen <3

Kommentarer
Postat av: Pernilla S

Vad tråkigt, en personlig blogg är ju en sida där en ska kunna ventilera precis vad som helst. Jag har verkligen gillat att läsa dig blogg och hoppas att det bara blir ett uppehåll. Kram på dig!

Svar: Tack för den positiva feedback.Ska göra ett inlägg just nu
Kram
Ulrika Engfors Holmbom

2016-02-05 @ 16:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0