Alkoholfritt

Jag har sällan hittat alternativ som är goda och alkoholfria.
Ja, jag vet att det finns Loka och läsk,,
men ibland är det gott med lite festligare.
Äntligen har det kommit alternativ!
 
På golfbanan är det himla gott med en kall öl.
Att sitta i solen och räkna scorer och surra
är livskvalité.
Jag tipsade Osman på Veckefjärden och
i år köpte han in Carlsberg,
alkoholfri.
Fantastiskt goda, men de måste drickas kalla.
Tydligen populärt för de tog slut......
 
Firade Stefans sista dag på jobbet med att äta på Linnea o Peter
Där frågade Linnea om jag ville ha en fördrink.
- Alkoholfritt, överraska mig, sade jag.
Och tänkte på deras rabarbersaft som är magiskt god.
- Gillar du champagne?
- Ja!
Och in kom himmelriket......
 
 
Hamnade på 50-årsfest och
ja, jag uppskattar när det finns alkoholfria alternativ.
Det var underbart att få vin till minglet och
en öl till pulledpork och bakad potatis.
 
För många år sedan när vi hälsade på min mans bror kontinuerligt.
Fick M alltid göra te åt mig.
Han fick te att vara supergott.
Efter det har jag försökt att få det obeskt
och M-gott,
och aldrig lyckats
tills nu.
Ekologiskt himmelrike i en färdig påse................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0