Sjuk

Ja, jag är sjuk!
Jag har ett hjärta som stressat upp sig
som tydligen säger att jag ska vila.
Och gissa om jag vilar!
Snittar 9-10 timmar per natt och
sedan vilar jag både på för- o eftermiddagen.
Sjukskriven sedan 22 oktober och
min Previa-läkare dr Björn,
säger att jag inte kommer att jobba mer detta år.
Känns helt rätt och helt fel.
När jag var in på jobbet
och berättade att jag har svårt att ta in information och
har svårt att ha bollar i luften och
att jag är glad att jag inte är på jobbet,
svarade min underbara kollega reptilsnabbt "det är jag också"
Men om du ser mig på stan eller
på Friskis eller
ute med hunden eller
på yoga eller
på restaurang
så har jag order från läkare och psykolog Nordin
att jag ska ha inbokade möten,
jag måste motionera och
jag får bara göra roliga saker.
OCH jag ska tänka egoistiskt,
det vill säga att jag BARA ska tänka på mig själv.
Så nu dricker jag egoistisk mjölk också.
"Allt har en mening"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0