Dagens fundering

Om folk är jättsmal,
då får man kommentera att de är smala,
och ge dem alla råd man kan för att GÅ upp i vikt.
Om en människa är jättetjock,
då får man inte kommentera att de är tjocka,
och får inte ge dem råd för att gå NER i vikt.
Om en person tränar på morgonen,
får alla kommentera att det är för tidigt och
att man är helt sjuk som tränar på morgonen.
Om en person tränar på kvällen,
få man inte kommentera att det är helt sjukt.
Om någon gör något bra,
får denna sällan höra det.
Om någon gör något fel,
får denna höra det.
 
Jag har slutat kommentera folks vikt.
Jag tycker alla ska få vara som de är.
Om jag är supersmal eller tjock,
tror jag att de är medvetna om det.
Samtidigt var jag på företagshälsovården för typ 10 år sedan
och BAD om att det skulle hjälpa mig med vikten.
Den kvinnan började tala om för mig
att det behövde jag inte och att jag hade så musklade lår och vader att det var dem som vägde.
Att jag argumenterade för att jag har problem med lederna och
känner av ett par kilos övervikt, hade inte med saken att göra.
 
När det gäller träning,
är den bästa träningen den som blir av.
När det gäller feedback, försöker jag säga positiva saker till människor,
och dessutom lära dem att bara säga tack.
När det gäller de negativa är det bäst att ta det på en gång,
innan det går för lång tid,
ungefär som med hundar,
de fattar INGENTING om man skäller på dem dagen efter.
 
Är inte det bästa att umgås med människor som man gillar som de är,
och som gillar mig som jag är och
dessutom är jävligt ärlig med varandra.
Hur svårt kan det vara?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0