Utmaning 1

- Men snälla Ulrika, du kan väl vara med!
Jag stirrar på Camilla och det är här jag förstår att hon inte känner mig.
- Men Camilla, det är ju inte jag.
- Du leder ju spinning!
- Jag är Friskis mest ovanliga spinningledare. Jag gillar inte att cykla! Att leda spinning gillar jag
- Jag har ingen annan att fråga...... Det skulle vara en utmaning för mig att bygga upp en grupp här
Jo, tjena! Utmaning för dig, jag har ju inte ens cyklat på två år.
Min cykel är dammigt stående i garaget.
- Om det är en utmaning för dig att prata och leda en grupp. Kan jag säga att det är helt utanför både min komfortzon och min gillabox.
- Snälla!
Här tror jag att hon lade huvudet på sned och blinkade med ögonen.
- Ok, hör jag mig själv säga.
Här tror jag att hon hoppade upp och ner
klappade med händerna och tjoade,
kan också vara en efterkonstruktion.
 
Vi satt på Friskis och planerade
tre träffar den 16 juli, 30 juli och 13 augusti
med klungkörning och backträning för amatörer.
Det vill säga jag och min 7-växlade damcykel.
Målet är att bli inspirerad till att cykla Själevadsfjärden runt
som min kamrat Katarina har tjatat på mig i minst 5 år,
att vi ska göra
 
En dag pratar jag med Katarina och
kommer då på att jag inte har berättat för henne om min
cykel-tränar-roll
- Men har du hört vad jag ska göra, säger jag till henne i luren
- Nä, vadå? Någe kul?
Här börjar jag skratta hysteriskt och ostoppande.
Katarina fattar ingenting.
Så fort jag ska ta sats att berätta
kommer en ny skrattsalva.
Till slut klämmer jag ur mig och
helt plötsligt är det dubbel glädje.
 
I torsdags var första gången.
Där står jag med min cykelkorg fylld med bananer och Loka och
en 7-växlad-damcykel.
Kan säga att jag var ensam om det.
 
Camilla var fantastisk som ledare.
Vi cyklade från Nyängets parkering
kan säga att backen från parkeringen är en minder upplevelse av bergsklättring.
Jag dör-känsla kom upp där på den 7-växlad-damcykeln.
Men alla var snälla och när en av deltagarna konstaterade
att vi hade trampat en mil och
nästan var i Gullvik,
var vi alla förvånade vad lätt och snabbt det gått eller cyklats
på Vågsnäsvägen med klungkörning.
Banan och Loka och sen iväg igen.

Upp för den branta backen på Gullviksvägen mot stan,
men vi klarade den galant
mest glad var jag att jag inte klev av och gick
och
 
 
sedan fri körningsfart ner och
klungkörning igen.
Nära döden upplevelsen kom igen på Genesåsen.
Vi fick stanna på toppen
Där tyckte jag att vi som skulle till stan kunde få svänga höger.
Cyklade genom staden hem
Kände mig värd både dusch, äggmacka och en kopp te.
 
Lycka att ha klarat av minst 2,5 mil på cykel i klunga infann sig.
Och det var inte bara jag som var nöjd,
hela gruppen var smått lyriska.
Nu laddar vi för resten av "utbildningen" innan provet:
Att cykla Själevadsfjärden runt 5,5 mil den 22 augusti
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0