Kalas


Underbart med kalas.
Alla samlas.
Denna gång utspelades en härlig konversation,
som fick mig att bokstavligen skratta ända tills jag somnade.
Den utspelades typ så här:
 
- Och så har vi åkt båt, vi var på Birka.
- Men vad trevligt. Hur stor var båten?
- Jättestor, typ som Poseidon
- Jättestor när den är som Poseidon??? Vad gjorde ni där då?
- Vi gick runt och titta på hur folk bodde, och tittade på deras tidstypiska kläder.
- På Birka?
- Jaaaa
Jag sitter mellan dessa två som konverserar och
tycker att konversationen är lite parallell tills jag kommer på vad som händer:
- Alltså du tänker att de åkt på båten Birka till Tallin.
- Ja, vad är det annars?
- Ahhh, Birka är en meddeltida by som är uppbyggd på Björkö i Mälaren.
Jag skrattade gott och
såg framför mig hur hon såg folk gå runt på båten och
tittade in i hytterna och
på 2015 års klädval hos passagerarna.
Så kul med förvecklingar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0