Nyårslöften februari 2015

En kul sak att längta till varje månad flytta in i en målarateljé med andra likasinnade.
 
Har funderat över varför jag inte gjort något så där spekakulärt denna månad. Kan det ha att göra med att december och januari har varit såååå intensiva, att jag måste få bara vara och vila och vara obokad. Faktum är att jag har aldrig längtat efter en februri-månad så mycket som just denna anno 2015 då jag liksom skulle komma ikapp och stressa ned.
OCH jag blev sängliggande i febran. DET är väl ett tecken på att kroppen skriker VILA!
 
Ta hand om matrester Alltså vi har inte så mycket matrester. Vi lagar småpotioner mat och det blir inte så mycket över. Men jag kan säga att när jag pressar två apelsiner varje morgon, det blir mycket skräp i den bruna påsen.

Promenera i dagsljus 15 min/dag jag missade den dagen när jag låg i typ 40 graders feber, den dagen jag var sjuk och den dagen jag fick köra hund, hämta hund hos veterinären, alltså tre dagar missade jag.
 
Gå ner i vikt att äta mer till frukost och mer frukt är en bra kombo för mig. Förut åt jag lite frukost två gånger, en kl 6 och en halv tio. Nu äter jag mycket kl 6 och sen en frukt o kaffe kl halv. Supernice. Kan också dela upp middagen till kl 12 och kl 15. Då är jag inte vrålhungrig när jag kommer hem. Tada!
Jag har ju tappat sju centimeter runt midjan sen mars 2014, fast jag hade inte gått ner. Men nu tror jag att det har vänt. Har beslutat mig för att nu ska jag gå ner varje vecka när jag ställer mig på vågen. Och detta genom att inte banta, bara äta mindre och motionera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0