Min torsdagkväll

min mor skulle äta middag med mig
hon kom klockan 17:30 precis samtidigt som jag kom hem
ett konstaterande från henne är att kl 18:00 börjar "glamour"
jag gör mat
vi dricker kaffe och ser på "glamour"
sen är det ju torsdag
måste se "gör om mig" på go´kväll
vi konstaterar att hon ser ut som sjuttio år
hon är ett år yngre än mig
vi gapar och tittar på varandra
mor går hem
jag går ut med hund
dammsuger
städar toaletten
myser med hund
ser på "en clown till kaffet"
garvar åt peter appelqvist
 
men när jag ska lägga mig, 
börjar jag leta mina glasögon
jag läste ett sms precis innan jag lade mig
kvällen innan
men konstaterar att sängen har slukat min glasögon,
de är borta
 
sover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0