Mest stötande kroppsdelen (varning för känsliga personer)

Glad i hågen efter att ha varit på fotvård,
lägger jag ut en bild på min fot som är färdigbehandlad
på Facebook.
Så skönt och underbart utfört av Kerstin på Öviks Fotvårdsklinik,
LOVE IT och vill sprida min glädje till alla!
Jag går var tredje månad för då behöver jag bara klippa naglarna emellan.
Och Kerstin tycker inte att jag har gigantiska problem med fötterna.
 
Se så fint, men kanske läskigt för vissa....
 
 
Men sen börjar kommentarerna på FB, typ:
"har hon gjort illa dig"
Va, tänker jag och tittar på min snygga fot.
Fattar ingenting!
"....kan du gå på den....."
Nu måste jag förstora bilden.
Fattar fortfarande ingenting!
"Ser ut som blåsor"
Då skrattar jag och måste förklara
att det är psoriasisen som syns på bild.
Den är ju snygg nu jämfört med i höstas
när foten var dubbel så stor och blödde.
 
Det fick mig att börja undra,
vad jag gjort.
Ja, jag har inte snygga fötter,
tror inte att jag kan modella med dem,
men jag sköter om dem.
Men jag vet också att folk tycker att fötter är läskiga,
fotfobier är nog rätt vanligt.
 
Det är folk som aldrig skulle gå på fotvård
för att någon ska ta i deras fot.
Just fötter är ganska neutrala i min värld,
det enda jag vet är att jag går och belastar dem
VARJE DAG!
De behöver omvårdnad.
Ofta har jag märkt att folk som är väldigt mån om sina handnaglar,
och går på manikyr,
inte för sitt liv skulle kasta ut pengar och tid på pedikyr
för det är såååå äckligt!
Där är vi olika.
 
Så jag kan säga att en bild och dess budskap,
verkligen är i betraktarens öga.
Vad har du för kroppsdelsfobi?
 
Tror att jag bara ska lägga ut kort på klädda fötter i framtiden,
inte nakna ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0