Glad

Återkoppling sen sist.
Jag var tillbaka till hälsokontrollens
efterkontroll.
- Vad har blivit bättre? undrade distriktsköterskan.
- Inget, svarade jag
Tror hon tappade hakan där,
så jag berättade.
I höstas kunde jag inte träna för att jag var mest förkyld
Jag har stressat i massor
Vikten har ökat med typ 4 kilo
Jag är konstant trött och
sover i snitt åtta timmar per natt.
Dock har jag börjat pressa juice på morgonen och
äter en macka till fil och hemlagad mysli.
Två frukter till morgonfika
Mindre hungrig.
Dricker mindre alkohol
Vi pratar och hon är imponerad att jag har ändrat en hel del
Sen mäter hon midjan.
Jag har tappat sju centimeter runt midjan.
Nu tappar jag hakan.
- Men du har varit jätteduktig!
Om du kommer igång med träningen NU
så ska du se att vikten rasar.
Fortsätt dock med vardagsmotionen,
den är bättre än att du tvingar dig på pass.
 
Jag gick faktiskt med lätta steg hem.
Det finns en ljusning i avgrunden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Puss du är bra!

Svar: Tack tbax Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2015-02-17 @ 15:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0