Flygresan

Ni kan ju förstå att vi har åkt med fyra olika svängar.
Arlanda-London-Hongkong-Auckland
Det ger en tid på cirka 26 timmar i luften.
Jag hann med att läsa 1,5 bok, se tre filmer, två avsnitt tv, sova och äta.
Kan säga att maten var varierande men vi kan inte klaga och 
vi var aldrig hungriga.
Kan dock spå i framtiden och säga att snart blir barnfria flyg,
alternativ barnavdelningar på planet.
Vi hann också få vakna till ett akut utropande på läkare. 
Spännande!
Dock kan jag säga att både flygningarna 2*22 timmar var med Cathay Pacific
hade glass som efterrätt, Underbart!
 
När det gällde filmerna på långflygningarna fick man välja själv.
Jag såg först "Spinoernas bro" 
de hade bara nya filmer.
Sedan upptäckte jag att det både fanns asiatiska filmer och kinesiska.
Såg då kinesiska "Monster hunt", 
deb var engelsk text. 
En söt komedi med lite anti-amerikanskt tänk.
Efter det såg jag "Piku" en indisk film,
en roadmovie om en kvinna som inte var gift och
som tog hand om sin far som inte kunde bajsa.
När det kom till slutet, 
var inte slutscenen att hon föll i en mans armar för att hon nu skulle kunna gifta sig,
utan hon spelade badminton,
med den som jag tror skulle bli hennes man. 
Väldigt oamerikanskt!
 
På vägen hem blir det säsong 13 av "Projekt Runway" och "Sex and the City",
väldigt amerikanskt!
 
Både jag och Stefan tyckte att det var långt och länge,
men inte så farligt. 
Tror vi mentalt hade förberett oss på att det skulle vara jobbigt att sova sittande o
att det är liv på ett plan. Få se vad vi säger efter hemresan.
Men som sagt, 
flyfresan är ju också en del av semestern. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0