Glädje

Jag är så stressad och irriterad på mig själv.
Jobbar 80% och studerar på 50%.
Det finns inte mycket utrymme för annat.
Då börjar fantisera om att kunna ligga på min säng och
bara frossa i meningslös skönlitteratur i höstmörkret
Faktum är att jag har köpt massor med böcker under de senast två åren.
Böckerna ligger så att jag SER dem från sängen.
Trånar gör jag.
I höst ser jag hur jag tar mig tid.
(inte i sommar för då får jag nog jobba på korrigeringar i D-uppsatsen
och jobba och spela golf!)
Det första hindret mot en pluggfri höst
är att jag lyckades att låta bli att söka en ny högskolekurs.
Sista datum var ju 15 april.
Yeah!
Sen stressade jag på med uppsatsen och
när jag går in på vår sida om utbildningen hittar jag något glädjande.
Vi ska skriva en uppsats på 8000-12000 ord och
jag har typ 15000 ord!
Såååå istället för att jaga fler ord, böcker och sidor måste jag nu kapa.
Lycka!
Dessutom har jag ju mentor C som "kill my darlings" med all rätt.
Faktum är att det hon påpekar är så roligt att jag skrattar.
Inte åt hennes arbete utan hur jag egentligen skrivit så konstigt.
Typ på en halv sida lyckades jag få in ordet "olika" typ 17 gånger.
Hur är det möjligt?
Fröken C skrev så pedagogiskt att det var
"väldigt många av ordet olika i texten"
Men i alla fall känns det underbart att BARA nu
sista månaden behöva fylla på med lite fakta och
korrigera text, eller få text korrigerad av underbara C.
Det är glädje i min vardag idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0