Kroatien - Hipp hurra för Gugges dag!

Idag skulle vi fira Gugge stort med båttur på de Adriariska havet på båten David.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ön Hvar där de odlar lavendel och
har mest soltimmar i Europa.
 
 
 
 
 
 
 
På båten sen väntade lunch
med kyckling eller makrill och pizzasallad.
Och vin.........
 
På väg till ön Brac
Där det bor 14 tusen personer och
1 miljon olivträd.
 
 
Vidare med taxibåt till Bol.
 
 
 
 
 
 
Och så fick Gugge ett besök.
 
 
Så roligt kort på min kära mor!
 
 
Fattar ni att jag får lockigt hår när jag badar i saltvatten!
 
 
 
Åsså skulle vi ju dricka medicin
inte urin
det var brandy med örter.
Kan säga att det intressant och
nyttigt med kamomill, eller?
 
 
Tillbaka till Markaska
 
 
 
Åsså mat
mycket mat och stora potioner så man blev mätt.
Fast mitt sällskap åt som fågelungar,
men de rökte.......................
 
 
 
Toalock
 
 
På väg till hotellet
valde Gugge rätt väg enligt henne.
Jag tog den snabbaste vägen,
jag som har gps inbyggd.
Men fast hon hamnade i marknadslabyrinten
så hittade hon till restaurangen och katten.
Denna kväll var de glada när jag tog dem därifrån.
 
 
Känns dock bra att avsluta Gugges dag med henne och en katt.
Det är liksom Gugge.
Fattas bara hennes Gibbe,
fast då hade de tagit hem alla kattor.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0