Slapphänt

Jag vet att jag måste kolla allt och
sen plocka undan allt 
innan jag gör något.
Jag tappar allt, 
jag är klumpig och
mina handleder och fingrar
håller inte hårt om saker.
Min reumatikerläkare undrade hur jag kunde spela golf,
när mina fingrar är så svaga.
Men jag är ju också en humla.
Jag förstår inte att jag inte kan.
Och jag glömmer bort att jag inte kan hålla i ordentligt.
Så igår var det storstädning.
Jag plockade rent i alla fönster.
En lampa som jag tog bort fick ha sladden kvar i uttaget.
Big Mistake!
Det var ju den som for i golvet,
den nyaste och 
den som jag gillade bäst. 
Asförbannad,
men det var bara att plocka upp.
Senare på kvällen när jag diskade bort pannor,
tog jag i diskmedelspumpen och 
den for ner i diskhon och
gick söndet.
Nu blev inte bara jag arg
utan min man uttryckte sitt missnöje också.
Men vad hjälper det!
Nu har vi diskmedel i en form
ganska vackert i sig
och jag har omdisponerat  alla lampor.
Allt har en mening
även i en klumpig människas liv ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0