Inspiration

Jag har upphåll som spinningledare
för jag har ingen inspiration
känner mig less
har ont i foten...................
Så Friskis&SvettisÖrnsköldsvik skickade mig till 
IKSUs inspirationasdag förra lördagen.
Stort tack för det!
Oj, vad det är härligt att andas in luften från
Nordens största träningsanläggning.
Bara att vara där gör att jag både kände mig inspirerad,
lycklig och djävligt vältränad.
Tror att det beror på att man automatiskt får en gång
som SER spänstig och vältränad ut.
Alltid lurar det någon
Maindfuck heter det visst 
berättade Sofia Åman som föreläste om att bli sin egen PT.
 
Morgonen började med SOMAmove,
visst låter det som lugnt och morgontrevligt.
Men bedragen, trött och svettig gick jag lycklig från passet.
 
 
Sen väntade två timmar med spinning
uppdelade på 3 pass och en lunch emellan.
100 cyklar såg det ut att vara! 
Jag är van med 25 i  en sal.
Kan säga att baksidan av kroppen fick sitt,
både lår, ända och svanskota. 
 
 
Näst sista passet var en föreläsning med  Sofia Åhman. 
roligt och tänkvärt om träning. 
Fattar du att medelsvensson ser tv
TRE TIMMAR PER DAG,
men rör sig inte raskt 30 min/dag!
 
Hon tipsade om att det är viktigt med vardagsmotion, variera träning, umgås med andra, sova, sitt inte still och peppa eller gulla med dig själv när träningsnejet kryper på dig. Det är bara att köra på. 
Det är också bra att gå på pass som har allt:
kondition
styrka
rörlighet
balans
 
Det var yogan
på sista passet
som fick mig att förstå att baksidan var "kort"
djävligt kort. 
 
Hem och blev sen bjuden på middag hos dotter och måg.
Så mycket bättre och sen hem.
Var så trött att jag försökte komma in hos grannen våningen under.
Somnade ovaggad och sov 9,5 timmar.
Lovely!
Sen var det full huggning hela söndagen.
Full av energi och träningsvärk från hell
som höll i sig till typ torsdag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0