Ebola

Är det bara jag som tycker att ebola påminner om hiv?
Så här beskrivs det i Expressen:
 

Vad ska jag tänka på om jag ändå befinner mig i ett smittat område?

Ebola smittar genom blod och kroppsvätskor så all kroppskontakt med smittade måste undvikas, liksom sprutor och nålar som varit i kontakt med blod eller kroppsvätskor. Samma sak gäller alla vilda djur, döda och levande. Man ska också undvika miljöer med fladdermöss enligt försäkringsbolaget ERV.

Och så gäller förstås det vanliga, alltså att tvätta och skala frukt och grönsaker, ha god handhygien och avstå från oskyddat sex.

 

http://www.expressen.se/allt-om-resor/ebola-och-resor--atta-vanliga-fragor-och-svar/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0