Pengar

Tror aldrig jag varit så dålig i min hud, ever!
Jag är så stel i fotlederna att jag inte kan böja dem på morgnarna
efter det att jag legat still en hel natt.
Till slut ringer jag till psoriasisavdelningen och 
begär hjälp på EN gång. 
Hon ska säga åt läkaren,
som skriver ut en salva till mig.
Jag rusar till Apoteket på måndagskvällen
- Den här salvan är lite dyr, säger receptarien
- Jaha, men jag måste ha den. Vad kostar den?
- Den kostar 907 kr. 
Ähhhh, lite fundersam blir jag.
- Måste ha, orkar inte mer!
 
På tisdagen tar jag en godis på jobbet.
- Men ska du inte ta en choklad? undrar min kollega.
- Nej, jag vill ha en Mintolux!
Hinner inte mer än stoppa den i munnen,
förrän jag gapar och 
plockar ur min tandkrona. 
Till tandläkaren som bara behöver sätta tillbaka den.
Pris 830 kr.
 
Alltså på två dagar har jag slösat 1737 kr på min kropp.
Värt det? 
Ja, just nu känns det kanon, 
med en tand på plats och 
en hud som inte värker och sväller. 
 
Men jag tänker på alla som inte har en buffert.
Vad gör de när det helt plötsligt måste ut med 2000 kr?
Nu förstår jag ännu mer
Lyxfällans motto, 
att alltid spara en slant för oförutsädda händelser. 
 
Jag är glad att vi har en..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0