Omöjligt

Potatisen ligger på en hylla.
En hyllan NEDANFÖR mjölkens placering.
Jag tar ut potatis
Samtidigt kommer mjölken
magiskt hasande ut mot kanten
Jag reagerar
Mjölken gör en volt
Golvet, kylen, tshirt, byxa och strumpor
är nu mjölkfärgade
När jag står där funderar jag själv 
hur detta gick till och varför.
 
När jag sliter av mig byxan,
upptäcker jag det som har skavt mig i ryggen.
Det är inte tvättrådslappen, 
det är den där lilla lapp-hållaren-i-plast. 
I samma veva går knappen sönder.
Det är dammigt under kylen och frysen.
Kontentan av det hela är:
jag klippte bort plastpluppen,
jag tappade inte knappen i annat sammanhang och
jag fick städat under kyl och frys
innan det börjar brinna.
Allt har en mening
 
När jag förklarade för min man 
senare på kvällen, svarade han:
- För dig är ingenting omöjligt!
Inte ens få ut en potatispåse och 
samtidigt volta med ett mjölkpaket
fast de inte är på samma plan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0