Födelsedagsfest

Underbara golfdamer!
Jag fick present när jag fyllde år
Precis när jag fyller jämt plus fem månader,
fick jag ta del av presenten. 
En kväll med dessa damer på Linnéa och Peter
Love U <3
 
 
Vi började kvällen hos Suss med detta vin
Ett Merlot så alla blev blå om läppar och tänder
Jättegott och praktisk förpackning
 
 
Sen bar det av till LP
Anki var gladast 
 
Ulla den pratsammaste
 
 
Gun med vett och etikett
 
 
Åsa organisatören
 
 
Marie den matgladast och ordningsamma
 
 
Och Suss som har koll på omvärlden och 
ger oss glimtar ur en värld utanför.......
 
 
Tema på maten var MårtenGås 
 
Förrätt: soppa
av jordärtskocka och gåslever
Dryck: champagne
 
 
Fick smakprov av svartsoppa
Smakade som en redd glögg......
 
 
Varmrätt: 
gås, med hasselbackspotatis, sås, rödkål, äppelmos och brysselkål
Dryck: Point Noir
 
 
Äppelmos
 
 
Gås plockas av Marie
 
 
Efterrätt:
Skånsk äppelkaka med äppelmos och kavring åsså glass
Dryck: hmmmm, äppel-is-cider från Brännan?
Skit sak samma, supergott med denna äppeldryck från Umeå. 
 
 
Trots förkylning var det supergott
Stort tack från bottom of my <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Kul att du dokumenterat din kväll, dock saknar jag en bild på dig. Att ingen tänkte knäppa foto på den som kvällen var ämnad åt eller har du censurerat ev bevismaterial. Tack själv du glada, kvällen var trevlig

Svar: Kram
Ulrika Engfors Holmbom

2014-11-14 @ 11:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0