Förra fredagen

- Men vi kommer inte att ses på hela helgen! konstaterar min dotter och fortsätter,
- Kan vi inte ialla fall äta middag tillsammans?
Jag blir tyst och säger:
- Ja, om vi har picknick!
- Nämen du och äta ute! fyller min man i. För jag har precis bestämt att vi ska ha picknick den 7 juni när vi har favvo-Maria och Janne på besök. 
- JA, säger jag och ler, jag fixar!

Vädret kunde ju inte vara bättre när jag gled in på ICA Supermarket.
Som just denna fredag anställt en robot, tror jag. Hon sade samma mening till alla människor som gick förbi. Jag vet för jag gick förbi henne tre gånger. Hon sade:
- HEJ! Välkommen fram och smaka på Polarbrödet fullkorn!
Antingen var hon en robot eller ansiktsblind. 
 
For hem och fixade till maten och sen ner till "vår" Strandpark
mellan Lyan och Friskis. 
 
 
 
Där satt jag och min man med de tre ungdomarna,
våra barn och svärson, i tre timmar i solen och njöt. 
Sen blev det lite efterfest på våran balkongen,
för det blev lite kyligt vid kl 21.
Men vilken underbar fredag!
Tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0