Kejsarens nya......

Jag sitter på Mello-genrep och 
in kommer Tomas Ledin.
Alla jublar och jag skäms.
Jag kan inte förstå DE ANDRAS reaktion.
Alltså ser de inte vad som händer?
Dagen efter sätter middagsgäst Olle fingret på vad det är:
- Men han kan ju inte sjunga låtarn som poplåtar i kostym,
medan han har folkmusiker imed tillika instrument bakgrunden!
Tack Olle, för du hjälpte mig att förstå,
så jag slipper att känna mig som barnet i Kejsarens nya kläder.
 
Helt plötsligt står han i tvn. 
Alla bara jublar.
- Men vad har han gjort med håret......rakad?
-Han är såååå snygg!
-Nääää!
Jag tycker inte att Martin Stenmark är snygg,
han ser självgod ut. 
Barnet ser annat igen...........
 
Hon sjunger såååå bra och 
jag håller på att svimma.
Det skääääär i öronen i vissa lägen.
Ingen hör det jag hör,
tills jag träffar en person som säger 
att hon gått upp i toner sen hon blev äldre.
Tack kära du,
som förklarat Carolas röst.
Jag behöver inte känna mig som i sagan.
Kejsarens nya kläder.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0