Blommor till mig

När min far fyllde 50 år,
kommer jag bland annat ihåg
alla blommor som radades upp,
och vi skulle ta kort på honom med blommorna.
Ett kort som sen skulle vara ett tack-kort
till alla som uppvaktade honom.
 
Jag kan ju inte vara sämre,
jag måste i alla fall visa ett kort på buketterna jag fick,
och på middagsbordet som dukades för att mig och 
mina närmaste fyra. 
 
 
 
Men måste ju också få med Salvatores bidrag.
Vi hade bokat bord på Il Padrino på lördagen.
När vi kom dit stod Salvatore i dörren och 
mötte mig med en kram och ett grattis.
Sen förde han oss till bordet som han dukat,
med blommor till mig.
Så fin gest!
Sen tyckte han absolut att vi skulle ta plankstek och
inte deras fantastiska pizza,
för den kunde vi äta på måndag.
Planksteken är också ett bra val på Il Padrino.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0