The Place To Be

Tisdagen den 22 juli
 
Kära blogg,
i morse vaknade min man klockan 0500 igen.
Kan jag då sova? NEJ!
Ut med hund och iväg till jobbet,
denna sista halvdag innan semestern.
Marianne är ju underbar att jobba med så jobbet går som en dans.
När jag sen ska gå hem ringer min mor och
berättar att hon är superförkyld och
vill INTE att jag kommer dit och städar.
Hmmmm, omplanering.
Min man och jag äter lunch,
tvättar täcken och
far med all återvinning innan han skjutsar mig till stan och
själv far han till jobbet igen.
Springer runt och shoppar och
hämtar böcker och skickar blombud och
ränner i 30 graders sommarvärme.
När jag väl kommer ut från supermarket,
sätter jag mig och ringer sonen.
Han ska komma förbi och fika hos mig.
Väl hemma är det skönt med ett glas saft och
en piggelin INNAN maten.
Plockar, röjer och sonen fixar skärmsläckare-app till mig.
Packar spinningväskan och
drar ner på Friskis.
Leder ett pass för åtta pers,
där hälften består av underbara Lindströmmare
Dusch och när vi kommer ut står Kattis där med kall ICA-cider,
så underbart.
Vi traskar till middagsbordet och
väntar på middagen som idag är pizza.
Får en present av Kattis,
en kartong från NK
innehållandes champagnethe och en stor theburk,
nu när jag är en stor flicka.
 
Sen händer liksom allt på en gång.
Polisbilen far förbi.
MaratonLena går förbi.
Ett luftballongsföretag kommer ......
 
 
 
 
Jocke får en idé
 
 
Han lägger ballongen i handen
 
 
Kvällen liksom brinner och
 
 
det är 27 grader ute och klockan är 21:30
Och när vi vänder på oss brinner det på riktigt
ute på havet.
En båt visar det sig
och vi ser ambulansen fara förbi och
sen räddningstjänsten med räddningsbåt på släp.
 
 
En underbar kväll i händelsernas centrum
i vår park i stan.
 
Godnatt Bloggen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0