(o)fokus, jag och Alfons

I helgen skulle jag plugga och 
åka till Solberg.
Men bestämde mig för att bara plugga
på lördagen
Jo tjena vad bra jag var på att ofokusera!
 
Vaknade tidigt,
ut med hund,
frukost och sen skulle jag plugga.
Jag skulle bara........
ta och torka lite i köket först,
och sen damma,
toaletten är också smutsig.
Nu ska jag plugga!
Jag skulle bara........
kolla nya gardiner och
vips så ringde kära C från Paris!
Så kul!
 
Hamnade på stan och 
köpte vårfint till köket och
tulpaner.
 
Som måste i vas,
efter jag varit ut med hund och 
ätit lunch.
Ja, just ja, jag tog ju en tvättid.
SEN blev det pluggande,
en lite j-vla stund.
Innan återvinningen och
hunden kallade på mig.
SEN blev det lite pluggande igen
Åsså kom sonen,
vi var ju tvungen att laga mat och 
dricka kaffe och 
OJ vad intressant att lära sig om e-sport,
nu när SM är i gång. 
Så intressant det blev när den pedagogiska sonen
förklarade alla regler och tankesätt.
Så for han hem,
facebook kom igång.
Måste blogga.
Kanske hunden måste gå ut igen.
Ja, och klockan 21:20 kom inspirationen till att plugga.
Men 23 sov jag.....
 
Åsså var det den lördagen. 
 
 
 
På söndagen blev det råfokus på pluggandet på förmiddagen
i yinyoga ställning.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0