Lyssna

Jag älskar att sitta på olika ställen och lyssna på folk.
Då tränar jag på att vara tyst,
och känna mig nöjd
och sen veta att min åsikt är inte alltid viktig.
I veckan har jag åkt tåg,
där kan man lyssna och 
fundera och 
sammanfatta i sin hjärna.
I går kunde jag inte vara tyst.
 
Mitt emot mig satt en kvinna
som kunde allt och 
kunde hon inte så kände hon en person
som hade kunskap eller
sjukdomen. 
Så när den unga kvinna hittade
den otrolig sociala allkonstnärskvinnan,
bytte hon plats.
Där lättade den unga kvinnan sitt hjärta,
hon hade panikångest.
Hon var på väg hem till sin mor
för att inte ligga ensam i sängen,
med stressat hjärta
och skaka i sin säng,
utan att äta
sova och 
med tankar på om att dö. 
Då kommenterar allvetarkvinnan.
- Jag förstår precis hur du känner dig!
Nu väntade jag att kvinnan skulle erkänna att hon också
hade panikångest, men........
- När jag är riktigt bakis, 
då ligger jag och bara skakar i sängen och vill bara dö.
HÄR var det nära att jag skulle kommentera,
eller säga ett NÄHÄ 
eller börja skratta. 
Jag smålog. 
Men när jag klev av tåget,
vände jag mig till den unga kvinnan och 
gav henne tipset om att ta till yinyoga,
för det lugnar hjärtat.
Hon log och tackade.
 
Jag är ändå nöjd med min dag,
jag kunde låta bli att stressa upp mig,
lägga mig i och
känna mig lugn i situationen. 
Även om jag var tvungen att kommentera detta med hjärtat.
Men mitt stresshjärta lugnade ner sig,
fast läkare sade att det bara skulle kunna funka med medicin,
resten av livet.
Mitt stresshjärta försvann med hjälp av yinyoga,
så jag kunde inte låta bli att kommentera,
för jag har haft det,
till skillnad mot allkonstärskvinnan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0