Julen 2013

 Visst var vi tvungen att klä gran nummer två och
fylla den med paket.
Nyttiga paket,
inget onödigt!
Det som var onödigt var.....
 
 
........var allt godis min man fått,
Jättemycket gott,
men fööööör mycket.
Så jag har inte en ända gång,
ätit mig kräkless,
väldigt ovanligt för mig.
 
 
 
 
SEN var jag ju tvungen att göra ett eget julpynt,
när jag inte behövde göra eget godis.
Vad tycks?
Måste bara säga
att det är inte OM han ringer
utan NÄR Ernst ringer mig och
ha med mig i julprogrammet för julen 2014.
Eller hur!
 
 
På juldagsmorgonen var det ju långfrukost med julgröt och
sen packning för utflykt.
Det blåste,
var minus fyra grader och
lätt snöfall.
Men det var magiskt att göra en eld för att göra jullunch UTE!
När vi grävde ner elden
såg vi att det var knädjupt med snö.
Härligt!
 
 
Raggmunkar med Ramselefläsk,
världens magiska jullunch!
 
 
.....åsså lingonsylten till och mjölk i plastmugg.
 
 
 Dottern ville att jag skulle posa i julmunderingen.
 
Sen var det Kalle Anka en mycket viktig detalj för son och svärson.
Och efter Kalle kom Tomtemor och delade ut klapparna.
Vissa med rim och vissa som var omärkta.
 
 
Efter julklappsutdelningen blev det en magisk middag
som alla hjälptes åt att göra.
En höjdaroxfilé på planka.
Sen blev det en hasselnötstårta ala MaxoUllis till efterrätt.
 
 
 MIG - spelet Det Goda Livet kom som julklapp och blev kvällens spel
EFTER sångleken A, B, C -låtar..
 
Juldagens morgon började med julotta.
Så vackert och fint
och väldigt julig
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0