Helgen som var

Lugn behövde jag i fredags kväll,
för en insident hände 15 min innan jag skulle hem,
ett problem som blev mitt.
Jag gjorde det gärna för personen som frågade,
det är en underbar person,
men personen som skulle ha gjort det,
smet.
SÅ helt plötsligt blev det mitt problem och
30 min försenad till min man som väntade.
SUCK och GRR!
 
Då  är det skönt att fly till
kyla, mörker, tystnad.
i Solberg,
med släkt och hund.
 
Lördagen bjöd på kyla men lite sol.
Jag tog på mig skidorna och ut på längden,
men min följeslagare.
Vi hann med två svängar den dagen och
tack vare det ett ordentligt skavsår.
 
 
 
Alltid god och mycket mat.
Jag lyckades göra en lasagne som smakade creps och
luktade pannkaka.
Kommer aldrig att kunna göra om bedriften,
men gott var det.
 
Trav, tv och säng.
 
Söndagens sol var inget för mig,
det blev pluggning inför dagarna två i Umeå.
 
Men väl hemma igen vara jag tvungen
att måla i gråskala.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0