Firade 30 år

Så kom då dagen 
den 6 janurari
när vi varit tillsammans i 30 år,
jag och min man.
Gifta i 16 år,
tillsammans i 30.
Citerar Ronny Eriksson som har en annorlunda förklaring på sitt långa förhållande:
Vi har varit tillsammans så länge att det börjar kännas som incest.
 
Vi ställde ingen väckarklocka utan vaknade kl 9 efter 9 timmars sömn.
Långfrukost med eftertanke.
Jag for iväg och ledde ett spinningpass på Friskis
Min man hälsade på sin mor.
 
Sen gjorde vi något busigt.
Spelade golf ute!
 
 
 
 
Vi gick 8 hål.
Underbart att få svinga!
Jag var varm,
min man frös.
 
Sen for vi hem och drack kaffe.
 
Förberedde för middag.
Sen kom de kära barnen.
Vi fick en underbar bukett som 
Helen på Buketten gått in och gjort enkom för oss.
 
 
 
Nästan brudbukettsaktig
 
Vi åt rullader och drack ett magiskt gott vin.
Sen började vi titta på lägenheter.
Vi tvingade sonen att ringa på en,
som vi dessutom for och kollade på,
alla fem,
fniss.
 
Så var den dagen tilll endå.
En dag vi fångade,
och lade i hjärtat. 
Tack för den.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0