Värsta natten

Jag blev erbjuden en hälsoundersökning.
Jag tackade ja.
Det innebar att jag måste vara fastande 12 timmar innan.
Baggis tänkte ja. 
Men NÄ det var ingen baggis.
 
För det första så gick jag och min man en promenad på 50 minuter
kvällen innan.
Det betydde att vi var hemma cirka kl 20 och
jag skulle vara fastande från 19:45.
Jag kastade mig på tandborsten,
borstade tänderna och 
svepte sen ett stort glas vatten.
Jag kan nämnligen inte borsta tänderna
på kvällen
utan att sen dricka ett stort glas vatten.
Men att sen vara vaken två timmar till utan
att dricka något var en liten utmaning.
Retstickan jag bor med
kunde ju inte låta bli
att tala om hur gott det är med vatten.
Väl i säng somnade jag och 
tänkte att nu sover jag länge.
 
Vad händer då?
Jo, jag drömmer att jag är med i OS och
är med i alla jobbiga skidlopp.
Hur törstig blir jag då på en skala?
Vaknar säkert tio gånger och 
är torr i munnen. 
Sen vaknar jag klockan 06:00.
Hmmmmm, lång morgon utan
varken vatten eller bröd.
Min man får köra mig till hälsokontrollen och
jag känner då att snart kommer hungerhäxan.
Personalen var dock förstående och snabba.
Tyvärr var det inga roliga besked,
förutom att jag har lågt blodtryck och 
en vilopuls på 50.
Just ja,
hon hann säga också att blodsockernivån var bra.
Nu väntar en återträff med läkaren som ska bygga min stjärna.
Utifrån den ska jag bli en mer hälsosam person.
 
Måste säga att äggen jag hade kokta med mig och
Provivan var magiskt goda 
innan jag gick hem i vårsolen på halkig väg. 
Värsta natten är över och
jag inser nu vilket löjligt i-landsproblem
jag varit med om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0