Mycket nu

 
Visst är det så att när en sak ställer sig framför dörren,
verkar det snabbt bli en kö och
då infaller ketchupeffekten.
Låt mig berätta om mitt liv just nu.
 
Jag har nya arbetsuppgifter på jobbet
som gör att jag måste kommunicera med personer.
Det gör att jag ringer, messar och mailar till folk,
som jag måste prata med helst på övertid.
Hmmm, inte alla har pengar på mobil och
inte alla svarar på en gång.
Det tar tid!
 
Min hund blir sjuk,
Hon blir jättesjuk och det krävs veterinär.
Hmm, det ska ringas, skjutsas, hämtas medicin, omvårdnad och
mitt i allt har man en ledsen hund som kräver närhet.
Det tar tid!
 
Helt plötsligt ska min dotter, min son och min mor flytta.
Alla inom loppet av 1,5 månader
Hmmm, det gäller att organisera, flytta hemmen och urstädning.
Det tar tid!
 
I vinterhuset har jag tjatat om en diskmaskin i köket.
Hmmm, det gäller att flytta avlopp, bygga skåp och städa.
Det tar tid!
 
Julklappar
Hmmm, de ska listas, köpas inhanlas, kommunicera med andra och
slås in.
Det tar tid!
 
Alltså när det finns tio andra månader på året,
varför ska allt hopa sig just nu?
Ketchupeffekten och Murphys lag........eller hur!
Men det är bara att ta det lugnt,
ta en dag i taget och
inte oroa sig i förtid.
Det känns bra att finnas till hands,
att vara tillgänlig och
bara njuta av julen.
Och tack i förhand för den långa ledigheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0