Lugnaste helgen

Innan semester brukar folk går ner i varv,
men jag går ner i varv innan jul.
Och jag älskar julen!
Oktober är en tråkig månad,
november är en längtans månad.
Det lyser som upp runt advent.
Till första advent gör jag full jul.
Jag plockar fram ALLT till första advent.
I år tog det fem timmar på fredagskvällen.
Under dessa fem timmar hann jag också se en film,
städa badrummet, äta middag, damma lite och
plocka undan alla andra prylar som skulle göra plats för julen.
Sen är det ju klart,
inga fler tomtar bara mysa med ljuset och julen.
Klappar funderar jag länge på,
men sen tar det säkert bara en timme så är alla klara.
Hela min kropp går ner i varv och
jag längtar efter den extra ledigheten.
Men det är ok att jobba mellandagar och
dagarna före jul,
troligen för att alla är så glada o snälla innan jul.
-Men vi hinner inte ses på julafton!
Inte gör det något,
julhelgen är ju tre dagar lång och så kommer det helg före och efter.......
Allt behöver inte ske den 24 december.
 
Den 19 december jobbade vi full dag,
sen for vi hem och lagade mat och
lyssnade på julmusik.
Klockan 19 kom våra gäster
som är egna företagare.
Vi satte dem på köksstolarna och
sen satt vi bara och pratade och åt till klockan 23.
Vi sov länge på lördagsmorgonen
Vi tog en stadspromenad och
vi hade gäster till lunch.
Sen en långpromenad och sen soffan
Vi sov länge
Pluggade
Tog en långpromenad
Planerade julfirande
Hälsade på dottern
Gjorde middag
Vilade
Livet är underbart lugnt,
lugnet före den lugna julhelgen
Inga måsten
Ingen väckarklocka
Ingen stress
Tack julen för att du kommer
en gång om året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0