sms

Det finns ju hur många som helst 
felskrivningar som mobilen gör,
som inte användaren tänk,
men som nu finns på nåtet.
Sen jag fick en ny mobil 
får jag kontrollera varje gång 
vad som skickas iväg,
men ibland missar jag........
 
Härom kvällen hade jag och min kära dotter en sms-kommunikation.
Till slut ville jag markera att jag skulle gå och lägga mig så jag skulle skriva
"godnattkram till dig"
men mobilen skrev
"god nattradio till dig"
LOL
och jag fick tillbaka av dottern
"ha, ha. God nattradio till dig med <3"
 
Så i morse skulle jag skicka en kram till Katarina
"Skickar en måndagskram till dig"
och mobilen valde
"skickar en måndagskvällen till dig"
 
Suck!
Nu undrar jag 
om mobilen inte klarar av
annorlunda, sammansatta ord
eller om det i kombo med ordet kram,
som den korrigerar.
Vad vet jag!
Kul blir det i alla fall,
om det går till en person med humor,
vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0