Borta bra

Borta bra men hemma bäst,
säger ordspråket.
Jag skulle vilja ändra på det till,
borta bäst och samme hemma
eller
borta bäst, hemma är mest en massa vardag och måsten
 
Är det bara jag som blir lite ledsen och sur
när jag kommer hem.
Det är ju såååå tråkigt!
Då ska det handlas och tvättas och stökas bort
och dessa eländiga vardagsrutiner.
Alltså jag skulle kunna hålla in ogilla-knappen
läääääänge
för att jag tycker det är sååååååååååååååååå tråkigt.
De som tycker det är så skönt att komma in i rutiner igen,
hur tänker de eller
ljuger de?
 
Om jag skulle vinna massor av pengar,
skulle jag INTE sluta jobba,
kanske gå ner i tid,
brukar många säga.
Pyttsan,
skulle jag vinna mycket pengar skulle jag sluta jobba,
kanske volontärjobba i Afrika
eller faktsikt en helg i månaden på en matvaruaffär eller
kanske på en bar i Portugal som bartender
några månader per år och detta
BARA för att göra något där det finns folk.
Eller kanske bo i ett drogfritt målarkollektiv på Österlen eller
Provance......
Tror jag kommer på något,
den dagen jag står där som ekonomiskt oberoende och
kan fullkomligen skita i vardagsrutiner och inkomster,
varje månad år ut och år in.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0