Jan Bylund

Alltså han är väl en favvo.
Alltså han kan jag verkligen skratta åt.
Men så är han ju norrlänning också.
 
För hundra år sedan var jag med i ett projekt.
Vi skulle se till att ungdomar åkte hem med nyktra personer från festplatser,
och prata om vikten av att köra bil nykter,
Projektet hette, eller heter, Rattfylleritips
Som belöning och tack
fick vi fara till Stockholm och 
gå på Berns och se Jan Bylund ståuppa en kväll.
Hon som var projektledare, Inger, började skratta
när han klev in på scen,
hon skrattade högt och speciellt. 
Efter halva showen tittade han mot oss och sade:
- De har nog fått för mycket vid det bordet.
Då skrattade vi allihopa,
för vi var spiknyktra,
vi representerade MHF,
motormännens helnykterhets förbund.
Jag var medlem i stödförbundet,
det vill säga se till att jag är nykter när jag kör.
Efter det, 
skrattade vi hela tiden
både åt Jan men också åt Inger som inte kunde sluta skratta.
 
Åsså är jag på Facebook och
någon rekommenderar denna länk.
Orka se de 13 minutrarna med Jan Bylund,
det gör din dag lite roligare.
 
http://youtu.be/V4YmvE0zvtk
Funkar inte länken,
kopiera den och klistra in på menyraden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0