Blommor

Att vara på sydliga breddgrader på våren har sina fördelar.
Värme för lederna,
sol för psoriasisen och 
så all blomprakt för
själ och öga.
Eller vad sägs om den Spanska sydkustens blomning i april?
 
 
Ginsten var vacker.
Gibraltarklippan är som en siluett i bakgrunden.
 
 
 
Denna blomma fick jag av min man.
Den hade fallit ner på golfbanan
 
 
Jättegullrankan som var inomhus i damernas lockerroom.
 
 
Palmer i massor.
 
 
Och vad är det för blomma ovan och
vad är det för blomma nedan?
 
 
 
Men märkligast av dem alla och
kanske mest praktfulla var denna,
som blommade i förgrunden.
I bakgrundenär det murgröna som 
markväxt och murväxt.
 
 
Sen fanns det ju fler växter,
växter som vi har i kruka,
men som växte högt här,
förstås.
Tänk att jag blir lika förvånad
varje gång jag ser krukväxter
i vilt tillstånd,
eller rättare sagt:
i rabatt ute.
Och som är 
GIGANTISKA!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0