Barnsäng

Jag låg i en liten korg som nyfödd
för 27+ år sedan.
När vår son föddes låg han i samma korg.
När vår dotter föddes,
var det samma viloplats för henne.
Den har funnits i huset
den fanns i vår förra lägenhet och sen skulle vi flytta.
Vad skulle vi nu göra med korgen?
Affektvärdet är ENORMT jättestort!
Hur skulle jag göra? 
Jag valde en beprövad metod,
fråga mamma.
Hon sade,
släng den!
Men kunde jag inte!
Jag ställde den på Må i återvinningen,
fast man inte får.
Mitt samvete mådde bra. 
 
Några dagar sedan vill mina kollegor ta en promenad till Startpunkten på Sjögatan,
för att inventera Port 5, 
butiken med hemmagjorda saker och 
second hand från Må.
Och JA,
där stod den!
Lite pimpad med nytt innanmäte,
men den är min,
fast till salu 
till priset av 750 kronor.
 
Återvinning när den är som bäst!
Hoppas de får sälja den......
eller kanske jag köper tillbaka den?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0