Släktskap

För många år sedan var det en kille som frågade hur man lättast får jobb inom tv-branschen.
Jag forskade runt lite och fick sen till svar:
-Släktskap. Det lättaste sättet att komma in i den branschen
är att redan ha en familjemedlem som jobbar på tv,
då är det lätt att få in en fot.
Är det verkligen så, undrade jag och startade en lite egen undersökning.
Jag började läsa på all text som rullar EFTER ett tvprogram,
och ja, det stämmer.
Nu är det helt uppenbart år 2013,
att det också finns inom svenska filmbranschen.
Här är en film med optimalt "släktskap".
 
 
Jag som jobbar med utbildningar
undrar om talangen kommer med modersmjölken eller DNA,
eller är det så att de har gått en utbildning.
Samtidigt så har jag också så att där föräldrar engagerar sig i barns fritid,
där kommer barnen att fortsätta,
mer än om föräldern skulle vara ointresserad, stressad eller okunnig om fritidssysellsättningen.
Ja, så varför skulle inte dessa barn föräldrar inte engagera sig,
det spelar ingen roll om det är teater eller ishockey,
eller?
 
Sen undrar jag varför dessa kändisar har så annorlunda efternamn.
Om de skulle ha ett dussin-efternamn skulle jag som amatörspekulant,
inte kunna vara 100 % säker på mitt antagande.
 Eller hur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0