Sjuk

 
 
Åååå att få feber!
Det är faktiskt jättebra,
för då MÅSTE man vila för att bli frisk.
Hur gjorde då jag när jag blev sjuk i fredags?
Följ min sjuka helg:
 
Upp,
hmmm känns inte bra.
Kall luft när jag gick ut med hunden,
hmmm känns bra.
Gick till jobbet,
känns bra men jobbigt.
40 min på jobbet.
hmmm, känns inte bra
får skjuts hem av min man.
jag styper i säng.
hmmmm det känns inte som jag kan sova.
ser tv,
hmmm, känns inte bra,
pga det jobbiga utbudet.
lligger i soffan och funderade hur jag skulle orka gå ut med hund.
hmmm känns inte bra
min man ringer,
han går ut med hund,
hmmm känns bra
äter smaklös liten lunch
lägger mig i sängen.
hmmm känns kallt
tänder ljus och
spolar upp ett hett bad
hunden ligger bredvid
hmmm, känns skönt
 
 
 
  
 
torkar mig kliver upp
hmmm, känns sömnigt
vilar
ringer mamma,
hmmm jag är sjuk,
jag vill ha bakelser.
mamma levererar <3
 
'
 
smsar min man,
svartvinbärssaft,
han levererar också,
hmmmm, känns skönt med varm saft
smsar mina barn
hmmmm, jag är sjuk
får en krya på dig sms kram av sonen
dottern skickar sitt medlidande.
min man kommer
dricker kaffe
hmmm, känner mig trött
vilar
hmmm, ligger och funderar
jag vill gå ut i kalla luften
jag går ut med hunden
hmmm, känns bra
hjälper till med pizzan
dricker en kall killkenny
hmm känns bra
hmmm känner mig trött
vilar på soffan
sverige spelar mot österrike
hmmm, trött
somnar i sängen
vaknar av att sverige gör mål
hmm, känns bra, sover vidare
sover nio timmar som en stock.
hmmm, feels good
vill ut och andas solig höstluft.
hmm, var gör jag det bäst,
jo, på golfbanan
hmmm, jag njuter och mår bra
 
middag hemma och dottern kommer
med paket
hmmm, känner spänning
 
 
te och en berlock med skriften
how beautiful life is when you are in the world
hmmm, nu är jag fylld av kärlek,
känner mig friskt förkyld
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0