Dagens värmande ord

- Oj, är du på benen idag! frågade en kär grannkollega
- Japp
- Så fort, hur kommer det sig?
- Tror att det kan bero på att jag lyssnat på kroppen och
fått en massa "kärlek" av min familj. Åsså detta!
Jag visade henne halsbandet och får då frågan:
- Men hur har du lyckats uppfostra ditt barn till en sådan fin person?
Ge mig receptet så kan jag börja med min treåring!
Jag blev stum,
för jag vet inte.
Men det värmde!
 
Berättade det för min dotter några dagar senare,
när hon nu på någe konstigt vis blivit förkyld....
- Men det har ju inte med uppfostran att göra, svarade hon.
Det är ju något man föds till och personlighet!
 
Som mamma vill jag gärna tro att jag haft ett lillfinger med i spelet.........
eller hur!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0