Onsdagens lunch

Min kära vän och kollega Monique,
tyckte att hon skulle bjuda mig på lunch.
Av erfarenhet vet jag att hon är ambitiös och
en fantastisk värdinna,
som vill att jag ska äta med ögat och hjärtat.
Så kommer hon med tre plastpåsar till min arbetsplats,
vi går till hamnen och 
där lastar hon upp burk på burk på burk,
med små underbara ingredienser.
OCH hon tar fram en stor salladsskål,
salladsbestick,
servetter,
kakor,
loka
bröd och
två stora tallrikar.
Vi gör salladen på plats och 
jag bara njuter och 
är glad över denna överraskning
tillsammans med just hon
som får mig ofta att skratta.
 
Eller vad tycks
om detta en vanlig onsdagslunch i maj?
 
 
Och utsikten är det inte fel på i vår nyrenoverade gästhamn.
 
 
Tack och kram på dig kära vän!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0