Ålderstest

Gjorde en test på expressen på webben om hur gammal jag ska bli.
Det ska bli 82,9 år.
Jaha, tänker jag och tänker på en gammal klok kvinna som sade:
 
- Det tråkiga med att bli gammal,
är att alla vänner är borta.
Och hur kul är det att prata med dem
som är tio år yngre, inte alls!
De var ju inte med på min tid.
 
 
 
Men om jag ska bli så gammal,
då vill jag ha kvar mina vänner.
Så vi kan sitta och ljuga och
minnas våra liv.
Kanske vi kan ta ett glas vin,
och spela någon gammal slagerdänga.
Minnas Mello-hysterin,
komma ihåg sommaren -69 och
vilken vinter som var kallast.
För vad vore livet på en öde ö som pensionär!
 
Tur är väl att man har de som är yngre i släkten att terrorisera,
om nu vännerna kanske väljer någon annan än mig att umgås med.

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Skönt att höra att vi ska mötas på hemmet och dricka vin- vi tränar ju för att bli gammal! Puss

Svar: ...och fnittra..........Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-03-18 @ 08:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0