Home alone en torsdagskväll

Sitter vid köksbordet och 
funderar på alternativ.
 
Ska jag dammsuga?
Nej, det är ju min mans göra och 
hans alternativ är att åka skoter istället.
Men vänta, jag kan gå barfota
utan att bli irriterad,
kan det vara så att han dammsög innan han for? 
Kärlek
 
Ska jag gå ut med hunden?
Nej, jag hann ju ut med henne medan det var ljust före kl 18.
 
Ska jag städa toaletterna?
Det är ju mitt göra....
kanske om en stund.
 
Kanske ska jag skynda mig på min dotters Shábam-pass?
Nej, bilen är kall.
 
Kanske ska jag gå med Guns LevoGå bungypumpstavar?
Nej, jag har gått tillräckligt idag med och utan hund samt
att mina stavar måste kallibreras.
 
Men vad ska jag hitta på?
NU vet jag!
Jag städar toaletterna och som belöning,
får jag måla en stund.
 
Bra idé!
 
Jippi!

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Puss- härligt, jag ser dig framför mig sitta och fundera. Puss

2013-03-10 @ 18:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0